onsdag 14 oktober 2009

Vinterkläder fram..

..och filtar på i soffan. Usch vad svårt det är att vänja sig vid kylan tycker jag. Vad ska man ha på sig? tar aldrig på mig "lagom" med kläder utan hela tiden för mycket eller för lite. Fy för hösten.

Igår hade jag en "ny gammal" vän , Maria ,på besök. Vi Umgicks lite sporadiskt när vi gick i högstadiet, och nu genom underbara Facebook har vi åter fått kontakten. Jätte trevligt verkligen, hon har en liten dotter ,Amanda, som är lite äldre än Oliver, och en jättego liten Alfons som är 4 veckor. Amanda var på dagis så det var bara Maria och Alfons som var här. Kan inte sluta att förundras över hur SMÅ dom är i början! kan inte fatta nu att Oliver verkligen varit så liten... inte utan att man känner suget efter en till....
Maria introducerade även en (livsfarlig) nyhet för mig. Onlinepizza.com....bara att klicka sig in på deras hemsida, beställa och betala med sitt kort över nätet...så kommer dom och levererar pizzan...så det var vad som bjöds till lunch igår...lär inte vara sista gången är jag rädd ;)

Vad är det där för en liten plutt??
OO vad ljust det blev när det blixtrade till!
Mor och son

Var tvungen att titta lite på Mina gamla Oliver bilder...här är han bara några dygn plutten!

1 kommentar:

Carro sa...

Hej! Ja nu är det kallt ute, Vincent fick ha sin overall i dag. Vi kanske kan ses på tisdag, då är jag o Vincent lediga?! Så har ju barnbidraget kommit så vi kanske har råd med lite lunch, annars kan vi ju ta det hemma hos nån i stället, vad säger du? Kram kram!