fredag 12 juni 2009

Regn o regn o regn...




...men igår blev det ju trots allt en ganska fin kväll även om det inte såg så ut på morgonen direkt. Så jag bestämde mig för att vi skulle grilla på kvällen, var och handlade lite.... 500 spänn rök direkt...(fantastiskt hur bra jag är på att göra av med pengar..) Sen lagade jag tre rätters, ambitiöst va??? Först tunnbröds rulle med lite stuvning, sen ljummen potatissallad med tomater och fetaost till det grillade vi kött, efter det blev det paj med vaniljvisp...det kallar jag vardagslyx ;) Vi har fått lånat våran grannes veranda att grilla på och sitta ute på hur mycket vi vill, då dom är i Turkiet i 14 dagar...men det här är första gången vi haft tillfälle att utnyttja den pga vädret... och det lär nog bli sista gången med innan dom kommer hem skulle jag tro tyvärr!!

Här är en annan liten kul sak jag hittade på nätet....(man har ju tid att titta på en massa sånt när det regnar, göra nån nytta hemma?? hmmm...senare kanske..;))
Ett bebis horoskop som jag bara var tvungen att dela med mig av...det stämmer verkligen på pricken eller vad säger ni!!!

Lejonet

23:e juli - 22:a augusti Planet - solen Element – eld

Bebisen som föds I lejonets tecken är, i brist på bättre beskrivning, högljudd! Sömn är något som kommer kännas avlägset och overkligt för er då hon kommer hålla er vakna nätterna igenom. Det är en bebis som vill bli hörd och hon låter gärna alla få veta det.

Hon älskar att vara i centrum för allas uppmärksamhet och mycket i er familj kommer att cirkulera omkring henne. Hon njuter av att ha publik, så det är inte förvånande att många lejonbebisar växer upp och blir artister.

Lejonbebisen är tävlingsinriktad och hon ställer höga krav på sig själv. Tillsammans med andra barn, och i andra sociala situationer, har hon lätt att få nya vänner. Hon trivs med att interagera och med att befinna sig i centrum. Hon kan ha lite svårt att dela med sig av roller, ansvar och även leksaker.

Hon är drottning i varje situation och hon vill gärna leda de andra, sätta regler och kontrollera att de efterlevs. Kort sagt, lejonet är ledaren och alltid kul att vara med. Hon förväntar sig ett bekvämt liv i sitt kungarike, och ve den förälder som inte spelar med.

http://www.babyn.se/babyhoroskop


Nu lite bilder från gårdagen!!



Godingar...



Vem är hon????



Världens goaste unge tror jag ;)

Inga kommentarer: