söndag 29 november 2009

Julstök!





Nu har vi fått det mysigt hemma! Lite julgardiner upp och lite lussekatts bak och ett par muggar glögg så infann sig stämningen, även om det känns helt sjukt att det bara är en månad kvar till jul!
Oliver har förstås varit med och "hjälpt" till...han hällde ut halva degspadet till lussekatterna över hela köksgolvet....så det blev bara 20 bullar istället för 40...hmm...
Men goda som tusan blev dom i alla fall! Jag hade i vanilj kesella i degen istället för vanlig, det var smaskens.
Sen gjorde vi nåt slags havrefras godis som jimmy sett recept på i Nyhetsmorgon i morse. Man tog bara och smälte choklad, blandade det med havrefras och skakade det med florsocker i en påse, ser inte så mycket ut för världen, men smakade jättegott!

Trevlig första advent på er!


katternaKöket

Hällde ut degspad? jag? näääe ....

Havrefrasgodis
Olivers rum, ser mysigare ut med lampan släckt, men det såg jag inte förräns nu ;)


Nya gardinerna till vardagsrummet, då dom gamla är helt spårlöst försvunna någon jävla stans, fick jag lov att köpa nya...men dom var ju rätt söta tycker jag..

2 kommentarer:

Carro sa...

Jaa det kanske är nån som går omkring o snor julgrejer från folk :) Hihi!
Kraam!

Carro sa...

Men Linda du tycker ju inte om snö :) Jag var inne på designadinblogg.se o såg hur man kunde göra, men jag tror bara det går till blogg.se tyvärr :(
Kram!