lördag 21 november 2009

Nu har...

...första inskolnings veckan gått. Det har gått bra tycker jag, trots att Oliver varit lite snorig och trött. Kul att se hur han reagerar på allt, han är med överallt och väldigt nyfiken. Sen finns det ju några av barnen som tycker det är jättekul med ett nytt barn , klappar och tar hand om honom. Sen finns det dom andra...några grabbar som tycker han mest är i vägen och knuffar och lappar till när dom tror att ingen ser...det känns i mammahjärtat...men det blir förhoppningsvis bättre när dom lärt känna varandra.

Nu är silverkursen slut med. Blir tyvärr ingen kurs i vår för min del. Mitt schema är sådant att jag är borta två kvällar i veckan redan, så en till skulle bli för mycket känner jag. Vill ju hinna umgås med familjen med. Det är tråkigt eftersom jag verkligen tyckte det var kul, men Oliver är ju viktigast för mig så man får prioritera. Får se om det funkar bättre till hösten kanske, när man vet hur allt går med dagis tider osv.

Idag ska jag hjälpa min syster lite med flytten , sen ska vi på lite mat och glögg hos Micke , Sussie och Cornelia ikväll, länge sen vi sågs nu! Ska bli skönt att komma iväg lite!


Snygga grabbar...

Sista alstren, en ring och två berlocker....

1 kommentar:

Carro sa...

Hej! Kul att inskolningen går bra! Håll koll på grabbarna som knuffas, himla snorungar :) Ja tänkte att det är väl bäst o vaccinera honom, skulle ju dö om det skulle hända nåt o så hade vi inte vaccinerat honom... Nej han har inte verkat ha ont efter sprutan o ingen feber heller!
Ha det bra, Kram!