söndag 28 februari 2010

SÅ ÖVERRASKAD!!

...Som jag nämnde tidigare skulle Jimmy hitta på något bus för mig denna helg. Och det hade han kan jag säga....det enda jag visste var att vi skulle vara barnfria från kl 10 på lördagen. Så vid den tiden åkte Jimmy iväg med Oliver och 15 minuter senare fick jag ett sms där det stod : " Nu kommer instruktioner om lördagen. Ta dig en dusch och ta på dig fina kläder. Kl 11.35 kommer en röd 850 och hämtar dig, så håll koll på gatan" .....jaha...sagt och gjort jag fixade till mig, men när jag skulle sminka mig hittade jag inte sminket någonstans!! Eftersom Oliver gillar att leka med det tänkte jag att han kanske gömt det någonstans, men det var bara borta! Ringde då till min syster för att fråga om jag fick låna hennes smink....då visade det sig att hon fått samma sma från SIN kille...så då blev det en nervös och fnittrig halvtimma tillsammans med henne innan den röda volvon till sist dök upp på gatan. Chaufförerna var två för oss helt okända killar, och ingenting avslöjade dom heller, utan snurrade runt med bilen både här och där innan vi till sist blev avsläppta utanför world class med instruktionerna att gå in och sätta oss i entrén. Där inne satt Sara, en vän till oss, som såg lika frågande ut som vi! Tjejen i receptionen sa åt oss att vi skulle gå till relax avdelningen....då började det ljusna lite.....bland massor av tända ljus, frukt ,öl och vin satt våra män!! Det blev 2 härliga timmar i bubblet kan jag lova!! Efter det promenerade vi ner på stan där ett bord på La Uva var bokat. Efter MYCKET god mat bar det sen av vidare till Jimmys systers lägenhet där mer öl och vin var uppdukat......men kvällen var ju inte slut där utan avslutades med en bowling match!! Snacka om att dagen var planerad in i minsta detalj!! Jag är så lycklig och imponerad av att Jimmy lyckats planera allt detta och att jag verkligen inte hade EN ANING om något!!!!

Idag ska jag och syster på High school musical, så det blir en härlig dag idag med!
Något mindre härligt hände dock i fredags, vi hade besök av Mia , jocke och Stina. Oliver och Stina lekte och Oliver kom springandes och snavade och slig ögonbrynet rakt i kanten på bordet.....så det blev att tejpa det (här hemma) såg väldigt otäckt ut och blödde massor....ska ta bort det och sätta dit nytt idag......hoppas hoppas att det inte blir något jättefult ärr...och vilken Sabla tur att det inte träffade ögat!!!



Mysigt.......


du o jag honey....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Linda för din besök
m.v.h Fernando La Uva

Carro sa...

Åhh så mysigt!Jag kan ju drömma om o få en sån överraskning, haha! Stackars lilla Oliver hoppas han mår bra, så otäckt när dom slår sig så illa :( Har ni åkt till busfabriken än? Hur jobbar du på tisdag? Jag är ledig sen jobbar jag hela veckan... kanske kan fixa en dejt snart, var ju länge sen nu! Kram!

Anonym sa...

åhh jag blir väldigt imponerad utav Jimmy, du får hälsa från mig att jag blev helt paff när jag läste hur romantisk och mysigt han gjort... och naturligtvis de andra grabbarna med! snyggt jobbat :) och hoppas Oliver slipper ett fult ärr, och blir bättre snart!