torsdag 18 februari 2010

Snö snö snö....

..man kan ju bli trött för mindre, trodde det skulle bli vår snart... men vad jag hört ska det ju komma 20 cm till bara i helgen...JIPPIE! Men men det är väl bara att sluta gnälla, känns inte som om vädergudarna lyssnar speciellt noga på mig ändå. Skäms nästan för mig själv som gnäller för sådana små saker egentligen...har just suttit och läst en massa bloggar om personer som har drabbats av en hemsk sjukdom. Ramlade in på Vimmelmammans blogg, där skriver hon om att leva med an dödlig cancer, efter det hittade jag länkar till andra personer med liknande bloggar....inte så upplyftande, men väldigt gripande och svårt att sluta läsa.... Lovade mig själv att försöka se lite mer positivt på saker och ting och sluta vara så förbannat gnällig. Jag har ju en underbar Sambo, en son som kan ge mig ett lyckorus jag bara kunnat fantisera om innan han kom, vänner, familj, mat på bordet och hälsan i behåll. Varför njuter man inte av det? varför slösar man så mycket energi på att irritera sig på en massa triviala saker? Det är ju hemskt att man ska behöva drabbas av något riktigt obehagligt för att börja reflektera över hur bra man har/har haft det. Det är mycket svårt att leva upp till detta, man är ju inte mer än människa...men dessa bloggar ger i alla fall mig något att fundera över och leva lite mer i nuet...i alla fall en liten stund.....
Snön kanske inte är så dum i alla fall...om man inte ska cykla...


Älskade unge....

det finaste....

En liten stol jag haft när jag var liten....

Fixade jag till och lät den gå i arv ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilka kloka ord. Skulle inte kunnat sagt det bättre själv. Jag är oxå en sån som gnäller över helt onödiga saker. Ibland måste man få gnälla, men samtidigt så ska man uppskatta det man har och njuta av det. Angående snön, jag är oxå helt less på den men egentligen är det mysigare med snö än att allt går i en grå nyans och att det regnar konstant. Det tycker jag iallafall och jag försöker tänka på det så fort gnällspiken inom mig kommer fram *hihi*
Ha det bäst tjejen!
KRAMAR Elin Alenteg