måndag 22 februari 2010

Hemma...

...igen... I fredags var dom här och skulle fixa våra stammar, det är någon ny metod som innebär att man fortfarande kan bo kvar i lägenheten, men vattnet är avstängt i perioder. Första perioden var alltså i fredags, då var vattnet avstängt mellan 7 och 18. Jag började jobba vid halv tre, och eftersom Olivers farmor var hemma och bor granne med mitt jobb i husby, bestämde vi att han skulle vara där tills Jimmy kom dit. Eftersom det skulle bli ett riktigt snöoväder kom vi överens om att vi skulle sova kvar där allihop, så jag slapp köra fram och tillbaka till jobbet på kvällen. Så när jag skulle till jobbet vid 6 på lördagen kunde jag GÅ dit på 10 min, trots snöstormen! Inte helt fel att slippa köra bilen dom aptråkiga 2,5 milen. Eftersom snön inte gav sig blev vi kvar hela helgen, jag jobbade mesta delen av tiden , men blev servad med mycket god mat och slapp disken i alla fall ;)
Nu är tråkhelgen i alla fall avslutad och jag ser fram emot två lediga helger på raken. Nästa helg har Jimmy hittat på något bus, vad det blir vet jag inte, men det skulle tydligen vara barnfritt, mer info skulle komma under veckan...spännande ;)


Idag har jag bara varit ledig och Oliver och jag gjorde våfflor som vi bjöd mormor på, det var inte dumt såhär i Semla tider.....

Hemmagjorde godbitar!!
 

hjälper mamma
 

...hjälper pappa.
 

smakar inte helt fel...
 
Mormor o jaaaa 

1 kommentar:

Jill sa...

VA stor han börjar bli :)