onsdag 3 mars 2010

Back to skolan...

..denna vecka i alla fall! Nu har Valideringen dragit igång på allvar. Har haft en jobbig, men kul vecka hittills på källvindskolan, tillsammans med 14 andra utvalda fast anställda vårdpersonal från Norrköpings kommun. Kul att träffa nytt folk och att få göra något annat för ett tag! Valideringen går till så att man har en bedömning, dels nu genom intervjuer, dels om tre veckor på en annan arbetsplats där man praktiserar sina kunskaper man samlat på sig under åren inom vården. Sen efter det ska våra lärare ha bedömt vilka ämnen vi i klassen ska läsa sen i höst, 1 dag i veckan, för att sedan ta "examen" som undersköterskor inom 1½-2 år. Låter krångligt, jag vet...mitt huvud har varit sprängfyllt med information efter dessa 3 dagar...och mer lär det väl bli ;)  Men fan vad skönt det känns att få bekräftelse på sina kunskaper!! Nu måste jag sova tror jag, det är en ny dag i morgon med massa tankeverksamhet :)


Tur att man har städhjälp.....


När man inte är hemma så mycket.....



...så här ser ögonbrynet ut nu......

1 kommentar:

Jill sa...

ÅHHH vad bittra människor det finns. jag fattar inte sånt där ? !