tisdag 22 december 2009

Dan före dan...







...före dopparedan! Så fort det gått, nu är vi snart inne på ett nytt årtionde med. Man hinner inte riktigt med allt man vill känns det som. I morgon ska jag jobba på em, så våran tradition som vi haft sen vi träffades Jimmy och jag, att spela bingolotto, går i stöpet. Men en lott har jag i alla fall köpt, och Oliver vill nog ha en med tror jag, miljonerna ser jag ju i alla fall att jag vunnit när jag rättar dom på nätet sen.
Känner mig rätt klar inför julen annars, ska nog dra till maxi sen för att fixa det sista till Elin, och nu när jag fått lön för första gången på 1½ år, ska nog Oliver få en extra julklapp med ;)
Nu är i alla fall tårtan och smörgåstårtan beställd till Jimmys födelsedag. Han blir ju 30 på juldagen den gamle mannen. Funderar på att fråga om barnvakt den kvällen så jag med kan få vara med och parta lite, men vi får se hur det blir.
Oliver har förresten lärt sig en julsång..Tipp tapp. Antagligen på dagis för vi har inte sjungit den här hemma nåt speciellt....han håller upp två fingrar i luften och sjunger..."pippa, pippa"... kan ju låta lite dråpligt i fel sällskap kanske......

Snaaart passar skorna....
HÄÄÄRLIGT MED SNÖÖÖÖ....

OLIVER hjälper så gääärna till att städa. Pappa städar också väldigt ofta sen vi köpte oss en julklapp, en kanon bra sladdlös electrolux.
Här är vi inne på andra versen av pippa sången tror jag....

Inga kommentarer: