fredag 12 december 2008

Typiskt...

..att lillkillen ska vara extra ledsen ikväll och inte alls vilja sova...har hållit på i två timmar snart att försöka få honom att sova...men icke. Han far är ute på krogen med så ingen hjälp har jag. Antagligen kommer han sova som en stock i morgon hos mormor,men just nu får han mig verkligen att tveka att lämmna bort honom. Kanske känner han på sig nåt jag vet inte, inbillar mig säkert. Men det kanske är så också att hans mamma verkligen behöver lite vila och han märker att tålamodet inte är på topp just nu. Kan tappa humöret snabbt och jag försöker verkligen inte att visa det för honom, går ut och tar en nypa luft...andas..går in igen...och då bara ler han det där älskade leendet, och man kan inte vara arg längre. Men ändå behöver man en liten paus då och då..och varje gång vi är ifrån varandra saknar jag honom så det gör ont. Men man är väl inte mer än människa, man måste kanske försöka tänka på sig själv ibland med, men det får man ju också dåligt samvete för att göra...inte lätt att vara mamma alltid... Tråkigt är det i alla fall att känna så här som jag gör nu. Ja ja kommer en rapport på söndag hur allt gick.....

Inga kommentarer: