tisdag 25 november 2008

Ät inte gul snö


Hello! faan vad jag hatar snöö usch det är bara kallt och tråkigt och livsfarligt att ge sig ut med bilen i det här väglaget. Jag hade tänkt att ge mig ut till plantagen för att köpa lite julstjärnor, trots mitt snö"hat" är jag en riktig sucker på allt vad jul heter. Älskar myset när alla gardiner är bytta och ljusstakarna är på plats. Då åker en julskiva på och glöggen fram till min sambos stora förtvivlan, som till motsats mot mig skulle klara sig mycket bra utan allt vad tomtar och nissar heter!
Oliver sover så gott just nu, han har haft en stökig natt inatt. Jag själv har haft feber och är riktigt snorig, så jag har väl inte tyckt att det varit såå kul att ha en vaknatt just i natt...flaskan..bröstet nappen, sova 20 min..vakna bröstet..blöjbyte..snordropp i spjälsängen..ja så höll vi på, men men det är så få vaknätter vi haft sen han föddes så man ska väl inte klaga..bara trist att det skulle vara när mamma inte mår bra.
Nu har han vaknat prinsen får se om våra Älskade vänner Viktoria och hennes dotter Engla är på G med så vi kan ge oss av. Det är så härligt att ha gamla vänner som är i samma situation som en själv. Vicky och jag tillexempel har varit vänner sedan första året på Gymnasiet. Och tro mig, vi har hittat på mycket bus ihop , hälften vore nog ;) och nu har vi fått barn samma år med endast 6 månaders mellanrum. Sååå skönt att ha henne att snacka skit, barn förhållanden och annat med! Tack för att du finns hjärtat!

Inga kommentarer: