onsdag 26 november 2008

Adventspyssel



...jo men visst! lite adventspyssel blev det till sist. Nya gardiner, i alla rum, lite blommor och några adventsljusstakar.. dock inte alla, verkar som om våra nyaste ljusstakar fått fötter ibland alla våra sladd kartonger och teknikprylar i förrådet.. Man kan bli galen för mindre när man väl tagit sig in i förrådet slocknar lampan i korridoren och man har lite lägligt blockerat dörren med kartonger..så man slår halvt ihjäl sig innan man kommer ut och får fatt i lampknappen....aahhhgg!
Men, men nu står dom jag hittade på plats i fönstren och nån mer gång går jag inte ner och rotar förrän det är dags för granen, så det så.
litet arrangemang till bordet har jag pysslat ihop med, köpte lite smått och gott igår och det blev rätt sött tycker jag.

Nu ska det bli sååå skönt att krypa ner i sängen, det tar nämligen en hel evighet numer (började i morse och nu som först är jag näästan klar...) att pyssla och få fint hemma eftersom det finns någon mer som törstar efter mammas uppmärksamhet ;) Skulle behövas en barnvakt för sådana tillfällen, så går det på ett par timmar, men min standard barnvakt (mammsen) har dragit till Thailand och har det säkert inte helt otäckt där....Hoppas bara att allt går bra när dom ska hem nästa vecka, det är ju lite oroligheter där nu..

1 kommentar:

Millan sa...

Hej tjejen!
Kul att du hittade till min blogg! =)
Här är det bara fint med både mage och familj. Magen den växer och frodas. *L*
Hoppas det är bra med er med. Oliver är så söt! =)
Ha det så bra och hälsa familjen.
Jag kommer titta in här igen! ;o)

Kramiz Millan!