torsdag 27 november 2008

Pengar på kontot....


... eller inte har man det fett direkt när man går på föräldrar penning direkt! Och nu är det snart jul dessutom, det blir tyvärr dåligt med julklappar till nära och kära i år, tur i alla fall att man har en sambo som kan betala räkningarna, jag får stå för maten, och blöjor och sånt skojjigt, en och annan tröja eller byxa till Oliver blir det väl också i och för sig.....ååå det är ju så kul att handla till honom nu, men det tråkiga är ju att han växer ur allt lika fort som en hund skiter så det är ju egentligen ganska onödigt.... Men idag gick jag faktiskt på maxi en halv dag UTAN att köpa ett enda plagg till honom! (Ett gosedjur blev det iofs men det växer han förhoppningsvis inte ifrån i morgon i alla fall).
Snart borde dom känna igen oss på Maxi. Vicky och jag är ju där var och varrannan dag tycker jag , men det finns ju inte så mycket att pyssla med nu när det är kallt och trist ute. Oliver har oxå tröttnat på mammas spring i alla affärer tror jag...om han bara visste att det nästan bara är honom jag handlar åt nu för tiden ;) men det får man väl förhoppningsvis igen nån gång i framtiden!För övrigt har vi börjat så smått med smakisar för Lilla gullungen, vi har fått oss många skratt jag och Jimmy när vi sett alla dessa grimaser. Men gröt är för tillfället det som går bäst, det är perfekt frukost, dock har han inte riktigt koll på det där med att svälja maten...utan allt åker mest ut och in tills det helt enkelt rinner ner i halsen..Men men alla är vi barn i början som det så vackert heter! Nu är det dags att försöka sova snart tror jag. Har haft svårt med det ett par nätter nu så vi får hoppas det går bättre i natt!

Inga kommentarer: