onsdag 10 november 2010

Mysdag!!

Ja idag har vi haft det jättemysigt Oliver och jag. Började dagen med sen frukost. Sen bakade vi lussekatter och lyssnade på julmusik (jag är verkligen en sann sucker på julen och allt som hör den till, så det är lika bra att börja njuta innan den är över). Så nu har vi precis tagit en fika med tända ljus och ljumma bullar! Nu är jag sugen som tusan på att sätta upp ljusstakar gran och hela kittet...men jag vet...där går gränsen...i alla fall ett par veckor till...

Sen har jag äntligen fått lite inspiration för att fixa ordning i allrummet på övervåningen. Var hos våra kära vänner Tessan och Leah häromdagen och oliver lagade mat på hennes leksaksspis nästan hela tiden. Och eftersom vi tänkt att det ska bli hans rum så småningom så kan man ju börja lite smått kanske. Så vi flyttade upp hans kökssaker dit och klippte och klistrade lite bilder som vi satte upp i hyllorna. Inget märkvärdigt egentligen men han har lagat mat till mig och Jimmy varenda kväll sen dess :)

Två roliga saker till då....För det första har jag fått min havandeskapspenning beviljad nu..så from 17/12 är jag ledig, förutom tisdagarna då jag går i skolan....och på tal om skolan...fick vi resultatet på provet från förra veckan.... Jag fick full pott!! Alla rätt!! har väl aldrig hänt förut!!Trodde inte det var sant! Så glad jag blev!! Klappar mig själv på axeln lite och tycker att det var himla bra gjort av mig!!

Nya köket













baka baka








                                                                                            

                                                                Olivers fina bullar!!






                                                          Gott smakade dom visst med!!

Inga kommentarer: