söndag 28 november 2010

Advent!

åter igen slår det mig att tiden går så fort! Det går lång tid mellan bloggtillfällena nu, men det verkar som om det är ett allmänt fenomen! Mycket att göra såhär framåt jul ;)
 I helgen har det varit massa mysigt julstök med familjen. Jag älskar att ha ett hus att julpynta! det gör ingenting att vi har ett lite äldre hus på landet ;) jag har pyntat i lite gammaldags stil och skippat mina svartvita tomtar och julgardiner i år, och kört på mycket ärvda och härliga saker, som det var när jag var liten :) Nu kommer bara min fråga, NÄR är det okej att ta in granen? Det blir den i plast alltså, så hållbarheten är inget bekymmer....men när är det INTE för tidigt! Jimmy tycker dagen innan julafton....men så sent blir det inte kan jag i alla fall säga!!
För övrigt ska jag svära lite över snön, jättefint när den väl ligger, och när dom hunnit ploga ordentligt. Men inte när man kör fast med bilen på sin egen gård och får skotta fram bilen i en timma för att inte stå mitt i vägen....aj i hela kroppen blir det då. Så, nu var det sagt.


1 kommentar:

Elin Alenteg sa...

Hej tjejen!
Jag svär oxå över snön. Ska det aldrig sluta? Jobbigt som sagt när man bor på landet :/
Så mysigt du har julpyntat! Jag var nere i boden igår och hämtade lite julgrejer. Hade inte så mycket för jag rensade förra året. Hade massa gammalt som jag inte ville ha så jag får köpa lite nytt i år :)
Två veckor innan jul är inte för tidigt att ha julgranen tycker jag.
Hur är det med magen?
I min är det oftast lugnt, men ibland är det full fart.
KRAM ELIN