torsdag 3 september 2009

Idag ...

..har vi haft besök av Evelina och Bella. Evelina är en arbetskamrat från förr och hennes dotter som är nästan exakt en månad yngre än Oliver. Vi drack lite kaffe sen gick vi ner till parken så dom små fick busa av sig lite! trevligt!
Efter det somnade Oliver gott hemma och jag passade på att titta på en film 7 pounds, med Will Smith, den var lite rörig först, men sen föll allt på plats och då blev den jätte sorglig!
När Oliver vaknade drog vi till City gross en sväng och köpte nya skor till honom (på skokanonen.) Jag har kommit fram till att dom han har är alldeles för trånga, vi mätte och mycket riktigt hade han en storlek för små skor (de ska vara 1½ cm längre än själva foten sa hon i affären) . Sen när vi kom hem testade jag skorna han fick när han fyllde år, och dom passade med nu, så nu har han skor i alla fall ;)
Sen blev det matlagning, gjorde en smördegsinbakad ytterfile med svamp inuti, det var gott det. Sen bakade jag muffins..så nu är det bara för er att komma på fika här hemma;)

I övrigt har Oliver varit såå gullig idag, väldig mammig, kommit och lagt sig i mitt knä flera gånger, och kommit och kramat mitt ben rätt som det är, det värmer mamma hjärtat!!

I morgon är det fullspäckat schema, först Fenix med Carolin och Vincent, lunch på stan, träffa mamma ,handla inför lördagens kräftskiva samt Sara och Björn på besök framåt kvällen. Full fart bara!!

Fina skorna, dom nyinköpta svarta och dom fina från Jimmys mormor och morfar!

Filén...
Och muffinsarna...

Mammas ÄLSKADE unge!!!

Inga kommentarer: