måndag 20 februari 2012

Nystart!!

Sådär ja, sisådär ett halvår efter sista uppdateringen gör jag nu ett nytt försök. Som för alla andra härliga småbarnsmorsor där ute har livet rullat på i en rasande fart. Tanken på att blogga har hela tiden gjort sig påmind, men ett utspillt saftglas, en bajsblöja som läckt eller en illvrålande unge har satt stopp för varje försök. Men nu gör jag ett nytt ryck,med ny layout och nu med lösenordsskydd. Jag är själv sådan som snokar omkring på andras sidor och blir vansinnigt irriterad när någon har skyddat sin blogg med lösenord, men å andra sidan, vågar jag inte fråga efter lösenordet ...har jag ju inte där att göra egentligen....Och snoka kan jag ju göra på Facebook istället, Underbara ansiktsboken! För tillfället har vi klarat av både snuva och maginfluensa och diverse andra åkommor som dagis bjuder på. Detta i sin tur leder till att båda barnen är hemma och sprider leksaker i hela huset, som jag inte hinner städa bort, lite glassdroppar här, en halv smörgås där, ett tappat tålamod i hörnet där...ja ni förstår. Och nu är det sportlov. Jag vill så gärna vara den där härliga mamman som packar ryggsäcken och med lugn stämma och ett leende klär på bångstyriga barn som givetvis precis blir kissnödiga, törstiga eller hungriga i samma sekund som vi kliver utanför dörren...men jag är inte där än...på långa vägar skulle man kunna säga. Men jag jobbar på det ständigt...och vem vet plötsligt händer det kanske! Vi får se hur denna lediga vecka utvecklar sig..... Hjärtligt välkomna till min "nya" Blogg!!!

3 kommentarer:

Linda Nyman sa...

Jag vill ju ha lösenordet Linda. Maila mig på FB!

Kram

Linda NYman

Elin Alenteg sa...

Underbart inlägg och underbar bild på en underbar tjej kort och gott! Vill oxå ha lösen om du ska skaffa det.
See u 2möra :)
Kramar

Carro sa...

Kul att du bloggar igen!! Skicka lösen till mej tack :)