onsdag 22 februari 2012

Godmorgon Onsdag!

Än så länge flyter sportlovet på utan några större hysteriska sammanbrott från min sida...visst har jag höjt rösten både en och två gånger mot en ilsket vrålande ettåring (var har hon fått det humöret ifrån frågar vi oss??) Måste vara pappan...), och visst har jag uttalat orden "Jag blir vansinnig" och den något mer traditionella " Nu gör du som jag säger, annars åker vi hem!!, men på det hela taget...har det gått över förväntan. Igår var vi hos våra kära vänner A-C med hennes ungar, Anton och Alma. Anton och Oliver är nästan lika gamla och går på samma dagis . Dom verkar vara lite som ett kärlekspar, dom längtar och tjatar efter varandra när dom inte ses...men slår halvt ihjäl varandra på, treåringars vis när dom väl kommer samman. A-C och jag ,som för övrigt kommit fram till hur lika vi är, skrattar gott åt våra meningar som aldrig blir färdiguttalade, och kaffet som aldrig druckits upp innan det blivit kallt. Och efter förmiddagen igår kom vi fram till att karlarna ska få ta barnen någon dag, så vi kan åka på SPA tillsammans, det behöver vi, är vi värda och ska bannemig bli av!
Idag ska vi återigen till goda vänner, Elin A, och hennes Nova. Vi har känt varandra i många år Elin och jag, men aldrig umgåtts utanför skolan. Men så blev vi gravida nästan exakt samtidigt...och ja..på den vägen är det. Dock dröjde det tills våra tjejer blev nästan ett år innan vi kom till skott att set, men sen dess har vi setts en gång i veckan!
Efter denna dag har vi två dagar kvar på Lovet, men i morgon har jag skolan hela dagen, och på fredag har Jimmy tagit ledigt med oss! Härligt! Måste hitta på något kul då, Om Jimmy får bestämma gissar jag att det blir Linköping och Burger King, han har någon sjuk kärlek till denna matkedja och jag vet att man inte får bli avundsjuk på en hamburgare, men det är fan nära ibland. Så har ni några förslag på roliga aktiviteter emottages tacksamt, gärna något som INTE har med hamburgare att göra då förstås....

Inga kommentarer: