söndag 22 augusti 2010

Kräftskiva och bullbak

igår var det kräftskiva på gården. Grannarna hade fixat och gjort jättemysigt i ladan där vi sen mös och käkade massa kräftor i gott sällskap! Elin och Matte kom och gjorde oss sällskap, alltid lika trevligt att träffa dom! (trots att det blir ett evigt spring mellan huset och festen då Oliver behöver komma i säng skapligt). Kom fram till att Elin och jag kännt varandra i 20 år ganska exakt nu...helt sjukt så många år som passerat och så mycket roligt och tokigt vi hittat på...och där kan man verkligen ta till den härliga klyschan Gammal kärlek rostar aldrig ;)
Lillasyster var också med och hon hjälpte mig (städerska som hon är) att städa, gud vad skönt det var att få hjälp med det! mycket roligare och framförallt fortare går det när man är två! Tack ännu en gång för det Elin!!
Idag har jag mått sådär, energinivån har varit i botten och humöret likaså, en sån där söndag som man bara vill lägga åt sidan och glömma bort känner jag. Tog mig dock i kragen framåt kvällen och gjorde 5 matlådor, bakade 30 bullar och färgade håret!

Festlokalen
Maten
 Älskade syster
 Elin och Elin

Jimmy och Matte

...och så avslutningsvis...mina snygga bullar förstås ;)

1 kommentar:

Carro sa...

Ja ni får absolut komma o hälsa på nån dag! Måste bara få lite mer ordning först, haha! Men jag hör av mej, ha det bra!
Kram!