söndag 3 januari 2010

2010




Jaha nu var det alltså nytt år igen, undrar vad detta år har att erbjuda!! Det första jag vet och ser fram emot är ju kryssningen på onsdag, GUD vad skönt det ska bli att få komma iväg bara Jimmy och jag. Hoppas inte att det blåser så mycket bara..jag har nämligen en tendens till att bli väääldigt sjösjuk!
Nyår firade vi i alla fall lugnt och stilla hemma, bara familjen.Vi hade nog gärna gjort något annat roligt, men orkade inte riktigt ta tag i det själva, och kom fram till att det lätt blir lite rörigt att ta med Oliver på en fest med bara massa vuxna, inte speciellt roligt för någon av oss tror jag!
Men vi hade faktiskt riktigt trevligt här hemma med, vi lagade tre rätters...Jimmy gjorde Smördegs inbakade taco (!) skal med grönsaker.... något han hittade på för stunden... men som faktiskt inte alls var lika konstiga som dom låter.... jag gjorde must kyckling och ris, och efter det en totalt misslyckad efterrätt. Ja det var ju inte restaurang mat direkt, men roligt hade vi ;)
Igår var vi på Ikea en sväng, blev inget speciellt inhandlat, men en pulka till Oliver blev det. Får se om vi går ut och provar den sen när grabbarna vaknat till! (Oliver har dock provat pulkan inne....Jimmy knas boll kom på et väääldigt smart sätt....bilder finns nedanför....)

Hjälper till med nyårs supén....

Varmrätten, tyvärr har jag inget kort på dom andra två rätterna...fast det hade varit spännande att se kanske...
Myskillen i sin snygga ikea mössa....lik pappa va??

...och här är pulkan...Jimmy har tejpat våran hall matta under pulkan....smart va... ;)

2 kommentarer:

Jill sa...

Hej Linda !

Om man vill lära sig att göra smycken med text fast hemma finns det prylar att köpa till det någon stans? vet du det? Kram

Carro sa...

Jag klippte av lite i nacken i går, men ångrar det nu det var ju lite sött, men det växer ju ut. Jaa kolla när du kan ses så ska jag kolla, det var ju för länge sen nu!
Söt han är i sina kock kläder, haha!
Kram!